Getest: DIY ombre hair

Om verder te gaan op mijn vorige post ‘Trend: ombre hair’, ga ik hier uitleggen hoe je zelf ombre haar creëert. Het is super makkelijk en handig. Het was enkel moeilijk om een kleur te kiezen waarmee ik het wilde uittesten. Als je naar de kapper gaat, heb je de kleur voor twee weken. Dan hang je eraan vast. Een natuurlijke ombre kan bij mijn haar niet omdat het al zo licht van kleur is. Dus ik moest wel voor een onnatuurlijke kleur kiezen. Ik was op het internet aan het surfen en ik kwam een manier tegen om het zelf te doen. Het blijft dan ook niet zo lang als bij de kapper. Het is super gemakkelijk en het ziet er wel uit of het van de kapper komt. Hier onder vind je de foto’s die bij de volgende stappen horen.

Wat heb je nodig:

  • water; ik heb het in een handige spuitbus gedaan zodat ik het makkelijkere op mijn haar kon spuiten.
  • krijt in kleur naar keuze; ik heb rood schoolkrijt gebruikt.
  • haardroger

Stap 1

Je verdeelt je haar en je beslist op welke delen je je ombre wilt zetten. Ik heb opgeknipt haar en ik heb gekozen om het enkel op de langste punten te zetten. In mijn gezicht is mijn haar nog eens extra opgeknipt. Ik heb dit gedeelte links laten liggen omdat ik dat niet mooi vind als daar ook een kleur op zit.. Maar je moet natuurlijk zelf kiezen hoe je het wilt. De andere delen heb ik vastgespeld zodat ze niet door het andere haar terecht kon komen. Zo vermijd je vlekken op je haar.

Stap 2

Je maakt het deel van je haar nat door middel van de spuitbus. Ik heb gekozen voor de onderste 5 cm. Het mag goed nat zijn.

Stap 3

Je neemt het krijt in de kleur naar keuze en tekent het op je natte haar. Je kan ook verschillende lokken in een andere kleur doen, maar ik heb gekozen voor één kleur, namelijk rood. (Ik dacht eerlijk gezegd dat het een roos krijtje was maar het bleek dus rood. Ik werd dus een beetje ros, oeps!) Ik had mijn haar wat rond mijn vingers gerold zodat goed op en neer kon strijken met het krijtje en de kleur goed kon hechten op het haar. Als je lang haar hebt dan kan je best een oude T-shirt aandoet of een handdoek rondhangt want als je haar nat is, kan het vlekken maken op je kleren. Ook moet je zien dat je met je natte vingers geen andere delen van je haar gaat aanraken anders krijg je alsnog vlekken.

Stap 4

Als het haar de gekozen kleur heeft en het intens genoeg is, kan je het drogen door middel van een haardroger. En klaar is het! Ook belangrijk om te weten is dat het blijft totdat je je haren wast. Ik had het woensdag middag erop gedaan. Donderdag had ik er krullen in gedaan met de stijltang. Dus stylen kan je het ook gemakkelijk met het ombre haar. Het voelt wel een beetje stro-achtg aan. Vrijdag heb ik het gewassen en het zit er nog steeds een beetje in. Maar nu is het een uitgewassen ros en dat vind ik ook nog wel leuk. Het hangt er natuurlijk vanaf welk haartype je bent. Sommige mensen klagen dat het er zo uitgaat, maar bij mij blijft het dus redelijk lang.

Veel plezier ermee. Hopelijk lukt het. Hieronder zie je mijn resultaat.

Als je vragen hebt of ervaringen of foto’s die je wilt delen; mail ze maar naar street_collection@telenet.be

♥ Britt